fredag den 22. juni 2012

Dag 4: Konge etape

Startede ud allerede kl 5 med at ro og det i sig selv er en udfordring når man som jeg er b-menneske.

Nåede høfte q i rekord tid, eftersom jeg landede allerede kl 08.30.
Et problem ved at starte med at ro om natten er at der stadig er dug overalt, så telt og andet udstyr er temmelig vådt. Dette har hidtil krævet at jeg dagligt undervejs, pakker udstyret ud og får det tørret. Det sinker mig lidt dagligt og skaber en afhængighed af at jeg skal i land når vejret er godt. Og det vejr ville jeg jo hellere ro i.

Ved høfte q fik jeg et lidt til en købmand, hvor jeg fik morgenmad og strøm. Der skulle være 400meter fra kajak til købmand, sagde 2kvinder, men afstandsbedømmelse viste sig ikke at være deres store side, da der nærmere var 2km...på gå

Næste stræk på ca 30km til thyboøn tog jeg på blot 4 timer og de 17km med høfter hver 500meter generede mig sket ikke. Var i et fedt flow

Spiste frokost kl 15-16 i thyborøn hvor jeg fik tillokket mig noget kogende vand til min thermo. Dette sparede mig 30min senere på dagen til aftensmad da jeg så bare kunne tilsætte vandet til min frysetørret mad.

Kom forbi det sted kolbe og jeg stoppede etapen samme dag, sidste år. Men ville længere og fortsatte derfor. Skulle kæmpe mig igennem 8km med modvind, for at få belønningen af efterfølgende 45km hvor jeg kunne ligge i læ for vinden og ro blot 4meter fra kysten
Kl 21 ramte jeg næste by. Var dog udkørt og træt , og tvivlede på jeg nåede helt til hanstholm som forventet. En kammerat fra thy kom ud og sagde hej, og forsøgte at finde en fælles bekendt som måske ville ro med mig fra klitmøller og de sidste 20km. Desværre tog Jesper aldrig telefonen.

De sidste km var sindssygt hårde. Det viste sig at jeg som sådan roede hurtigt nok, men det var kedeligt, føltes uendeligt og jeg var begyndt at være træt ryggen.
Refleksbølger og modvind efter hanstholm gjorde mig dog vågen hele. 5km senere ramte jeg kl 3 den lejr plads vi sov på sidste år. Udkørt, træt og ret tilfreds.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar