fredag den 29. juni 2012

Status på dag 11

Havde en fantastisk aften sammen med malene. Og trods vejret var kanon (dvs jeg burde have roet) tilsidesatte jeg nemt dette overfor tid sammen med kæresten.

Vi havde sat uret til kl 5 da malene skulle nå på arbejde i faxe og jeg ligeledes gerne ville tidligt afsted.
Jeg har stort set læ for vinden på nordkysten af sjælland indtil gilleleje. Jeg fik dog meldinger undervejs, via sms og fm radio at kraftig torden og lyn var på vej. Så det blev en lidt stresset tur til gilleleje.
Og 10min efter jeg var ankommet , kom så uvejret, hvilket bænkede mig i små 4timer.

Da regnen og vigtigst tordenen stoppede, tog jeg videre . Dog desværre skulle jeg mod NØ og vinden kom 8 sekundmeter fra Ø. Jeg burde have kunne nå rungsted i dag. meeeeen vinden og endnu et skybrug gjorde at jeg kom kortere end forventet . Dog var jeg så heldig at møde en kajakroer 5km før kronborg, og jeg blev anbefalet at overnatte i deres kajakklub. Hvilket jeg så gjorde og nu gør.

Mens jeg står og skriver dette via deres klubpc buldrer det udenfor. Godt jeg ikke skal sove i telt. Ikke at teltet ikke holder tæt, men så skal jeg iløbet af næste dag også bekymre mig om at få tørret teltet, således at det er brugbart til næste overnatning.

Vække ur er sat til kl 4 og jeg må se hvor langt dagen bringer mig. Det er ikke det værste vejr i morgen, om end vinden kommer skråt forfra. Håber at kunne finde læ langs kysten imod kbh, men forventer lidt at kbh vil fungere som vindkanal og jeg får lidt blæst der. Målet er minimum vallensbæk kajakklub.

Min gode ro kammerat fra NKC (Næstved Kajak og Canoeklub) kommer søndag og ror med mig. Han er en af de få som kan ro længe og langt, så jeg håber han kan motivere mig til endnu en kongeetape, hvis så også vejret er til dette.

Min krop har det sådan ganske ok. Endnu ingen skavanker i ryg, arme eller skuldre.
Primært fingre som har mistet lidt mobilitet grundet vabler. Men intet forhindrer mig pt i at ro eller sætte farten ned. Kun vejret som i dag sku ikke helt var med mig.a

Det var alt for nu. Mig sove!

nb. billede er taget af sverri ved lysstup strand. Der hvor jeg ramte land efter krydset fra randers fjord udsejling

Ingen kommentarer:

Send en kommentar